DUYURULAR
  • 1 Aralık 2021

    Bursluluk Başvurularımız Başladı!

    15-16 Ocak tarihlerinde okul bursluluk, 8-9 ocak tarihlerinde kurs bursluluk sınavlarımız bulunmaktadır. Bursluluk sayfamızdaki ilgili formları doldurarak başvurunuzu yapabilirsiniz. Bursluluk başvuruları için tıklayınız.

  • 1 Aralık 2021

    Aralık Ayı Yemek Listemiz Yayınlandı!

    Yemek listelerimiz aylık olarak hazırlanır, velilerimiz ve öğrencilerimizle düzenli olarak paylaşılır. Aralık 2021 yemek listemizi buradan inceleyebilirsiniz.

  • 01 Kasım 2021

    Kasım Ayı Yemek Listemiz Yayınlandı!

    Yemek listelerimiz aylık olarak hazırlanır, velilerimiz ve öğrencilerimizle düzenli olarak paylaşılır. Kasım 2021 yemek listemizi buradan inceleyebilirsiniz.

  • 01 Ekim 2021

    Ekim Ayı Yemek Listemiz Yayınlandı!

    Yemek listelerimiz aylık olarak hazırlanır, velilerimiz ve öğrencilerimizle düzenli olarak paylaşılır. Ekim 2021 yemek listemizi buradan inceleyebilirsiniz.

  • 01 Eylül 2021

    Eylül Ayı Yemek Listemiz Yayınlandı!

    Yemek listelerimiz aylık olarak hazırlanır, velilerimiz ve öğrencilerimizle düzenli olarak paylaşılır. Eylül 2021 yemek listemizi buradan inceleyebilirsiniz.

DOĞRU STATÜ EĞİTİM KURUMLARI
DİJİTAL PAZARLAMAYA HAZIR MIYIZ?


  • 8 Ekim 2019

alt

Pazarlama, herkesin bildiği üzere elinde olsa da olmasa da elindeki bir malın ya da hizmetin, karşı tarafa yani tüketiciye verme, tanıtma işlemlerinin bütünlüğüne verilen addır. Dijital pazarlama ise internet, sosyal paylaşım siteleri, mobil dünyanın bizlere sunmuş olduğu dijital kanallar sayesinde karşıdakiler ile iletişim örneğidir.

Peki bizler ne kadar pazarlamacıyız? Ya da kimler pazarlamacıdır?

Aslında iletişimin olduğu her yerde pazarlama varlığını gösterebilir. Hayat bir iletişim aracıysa içinde pazarlamanın olmaması söz konusu olamaz. Aslında hepimiz yaşadığımız toplum içerisinde birer pazarlamacıyız. Nasıl mı? En kötü ihtimalle bir çoğumuzun sosyal medya araçlarından biri olan Facebook ya da Instagram hesabı var; veya oldu. İlk önce eski, yeni, yakın, uzak arkadaşlarımızla veya arkadaş olmak istediklerimizle iletişime geçtik. Böylece sosyal medya iletişim aracılığı görevini başarıyla tamamlamış oluyor değil mi? O zaman sıra geldi bahsettiğim hepimiz birer pazarlamacıyız kısmına…

Bizler değil miyiz Facebook’ta ya da Instagram’da fotoğraf yayınlarken, video paylaşırken veya duygu-düşünce-hislerimizle ilgili durum güncellerken gelen yorumlara, beğeni sayılarına itinayla bakan? Beğeni sayısı arttıkça, yorum yazıldıkça gerçekleşen etkileşimden memnun kalan veya tam aksine “Aaaa neden beğenmedi acaba? ” diye düşünen… Bir görseli paylaşırken “Ne yazmalıyım acaba?” düşüncesi bile yaratıcı olmamızı sağlamıyor mu tıpkı pazarlama sürecinde olduğu gibi? Özetle fikirlerimizin, duygularımızın, tarzımızın veya ruh halimizin dolayısıyla Facebook ve Instagram hesaplarımızın da pazarlamacısı oluyoruz. Bireyler sosyal platformlarda bu kadar etkinken, şirketler, kurumlar da ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamak amacıyla dijital ortamlarda yerlerini almaya başladılar. Günümüzün en iyi marka pazarı oldu aslında dijital pazarlama. İnsanlar, topluluklar neredeyse pazarlamacılar da orada olmaz mı zaten hep?

Peki insanlar ne kadar dijital pazarlamayı tercih etmektedirler?

İnsanlar sabah kalkıp işe giderek günlerine başlıyor ve sonrasında da eğlence, sanat, spor olsun çeşitli alanlarda faaliyet göstererek günü tamamlıyor. Dijital pazarlama işte tam bu noktada insanlara zaman tasarrufu sağlamaktadır. Bir telefon mağazasına gidip tek tek telefonlara bakarak harcayacağı zamanı dinlenerek geçirip tercih ettiği telefonu internet üzerinden sipariş edebiliyor ya da bir yerden bir yere seyahat ederken eş zamanda dijital ortamdan bir ürün sipariş ederek zamanını çift yönlü kullanmış olabiliyor. Bunların hepsine baktığımızda aslında temel nokta yine müşteriye fayda sağlamaktır.

Günümüzde bizler artık boş zamanlarımızın çoğunu internet ortamında geçirmekte ve internet üzerinden satın alma kararlarına yön vermekteyiz. Bu durum internette yaşanan gelişmelere bağlı olarak devam etmektedir. Bu doğrultuda da hayatımızın tam da merkezinde yer alan bir iletişimden bahsettiğimizi belirtebiliriz. “Bizler pazarlama yapabilir miyiz, yoksa bu işi profosyonellere bırakmalıyız?” sorularını kendimize sorarken, aslında hepimiz birer pazarlamacı olup çıkmışızdır; ki bunun en büyük etkeni de gün içerisinde her daim elimizden düşürmediğimiz mobil telefonlar ya da masa başında otururken her daim gözetlediğimiz bilgisayarlardır.

Seda Karagöz