DOĞRU STATÜ
DOĞRU STATÜ EĞİTİM KURUMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME
DENEYİMDEN ÖĞRENECEK ÇOK ŞEYİMİZ VAR
Doğru Statü Eğitim Kurumları olarak, öğrencilerimizi sadece bilgilerle donatarak onları profesyonel hayata hazırlamanın yetersiz olduğunun bilinciyle, donattığımız bilgileri gerçek hayat sorunlarıyla karşılaştıklarında en iyi şekilde kullanmalarını sağlayacak yol ve yöntemlerle, etkinlik ve proje bazlı bir eğitim politikası yürütmekteyiz.
DOĞRU STATÜ EĞİTİM KURUMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME
İçinde bulunduğumuz dünyada sahip olduğumuz teknolojilerle artık en kolay şey bilgiye ulaşmak; saniyeler içinde bir kaç anahtar sözcük ile hayatımızda ilk kez duyduğumuz bir kavramla ilgili binlerce sayfalık veriye ulaşabiliyoruz. Bu yüzden de artık bilen değil, bildiklerini uygulamaya koyup karşılıaştığı bir sorunu çözebilen bireyler “bilgili” ve becerikli olarak görünüp başarılı olarak tanımlanmakta. Eğitimde genel amaç hedef kitlede istendik sürekli davranış değişikliği veya değişiklikleri yaratarak bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerini sağlamak olarak tanımlanır. Çağın gerekleri ve şartları göz önünde bulundurulduğunda etkinlik ve proje bazlı eğitim bir olmazsa olmaz olarak eğitim kurumlarının karşısına çıkmaktadır.
DOĞRU STATÜ EĞİTİM KURUMLARI
ETKİNLİK YOL HARİTALARI
Her eğitim öğretim yılı başlamadan önce disiplinler arası (farklı ders gruplarının birlikte öğrendikleri bilgileri kullandığı) etkinliklerin bulunduğu “Etkinlik Yol Haritası” oluşturarak proje tabanlı öğrenmenin bilgisel ve donanımsal altyapısını hazırlayarak öğrencilerimize yaparak ve yaşayarak öğrendikerli bilgilerle sorun çözmenin yollarını göstererek kendilerini gerçekleştirmeleri yolunda gerekli adımları atmaktayız. Tarihe ismini insanoğlunun karşılaştığı sorunlara innovatif şekilde yaklaşarak çözümler bulmuş bilim insanlarından, sanatçılardan birinin doğum veya ölüm tarihiyle paralel olarak eğitim-öğretim yılı içindeki her bir ayı bir kişiye atfederek etkinlikler planlamakta farklı zihinlerin farklı sorunlara nasıl yaklaştıklarını göstererek düşünme yol ve yöntemleri ile ilgili öğrencilerimize rehberlik etmekteyiz.
Yerel etkinlik ve proje çalışmaları için yapılan hazırlıklar ve çalışmalar dışında ulusal ve uluslararası proje çalışmaları için eğitim-öğretim yılı başlamadan Proje Uzmanımızın rehberliğinde Avrupa Birliği Erasmus+ ve TÜBİTAK projeleri için yıllık yol haritası oluşturularak zümre başkanlarının liderliğinde proje grupları ile yıl içinde adı geçen proje grupları için çalışmalar yürütülmektedir. Proje tabanlı öğretim, akademik öğretimin ayrılmaz bir tamamlayacısı olarak Doğru Statü Eğitim Kurumları'nın eğitim politikasında yer almaktadır.