DOĞRU STATÜ
TÜBİTAK 2204-B PROJELERİMİZ ORTAOKUL SEVİYESİ
Okulumuz, ortaokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme, problem çözme ve sosyal farkındalık becerilerini geliştirmek amacıyla TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na aktif olarak katılmaktadır. Bu projeler, öğrencilerimizin bilimsel araştırma süreçlerini deneyimlemelerini ve disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini sağlamayı hedeflemektedir.

Çark-ı Değer: Ortaokul Öğrencilerinde Değer Algısının Güçlendirilmesi
Bu proje, öğrencilerimizin milli ve evrensel değerler konusundaki farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır. Değerler eğitimi temelli etkinliklerle öğrencilerimizin etik, empati ve toplumsal sorumluluk algıları güçlendirilmiş, bu alandaki bilimsel yaklaşımlar ışığında özgün bir proje ortaya konmuştur.
Küresel Anlayışı Derinleştiren Çok Dilli Deyim ve Atasözleri Sözlüğü Uygulaması
Bu projede, öğrencilerimiz farklı kültürlere ait deyim ve atasözlerini derleyerek çok dilli bir dijital sözlük oluşturmuşlardır. Bu proje, dil öğrenimi ve kültürel farkındalık arasında bir köprü kurarak, öğrencilerimizin küresel perspektiflerini genişletmiş ve yaratıcı bir öğrenme ortamı sağlamıştır.

TUBİTAK İzmir Bölge Sergisine Davet Edilen Projemizle Gururluyuz!
Tübitak 2204B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na katılan okulumuz İzmir Özel Buca Doğru Statü Ortaokulu, Küresel Anlayışı Derinleştiren Çok Dilli Deyim ve Atasözleri Sözlüğü adlı projeleri ile İzmir Bölge Sergisi'ne davetli! 6.Sınıf öğrencimiz Tanem Su Hepcan ve proje danışmanı Türkçe öğretmenimiz Sebahat Selin Aracı, büyük bir emekle hazırladıkları çalışmaları ile bu önemli başarıyı elde ettiler. Kültürel mirasımıza katkıda bulunmak ve farklı dillerdeki deyim ve atasözlerini bir araya getirerek küresel anlayışı güçlendirmek amacıyla gerçekleştirdikleri bu anlamlı proje, bölge sergisinde sergilenecek.
Projelerimizde öğrencilerimizin bilimsel süreç becerilerini geliştirmekle kalmamış, aynı zamanda onların toplumsal ve kültürel farkındalıklarını artırmıştır. Danışman öğretmenlerimizin liderliğinde yürütülen bu projeler, öğrencilerimizin bilimsel araştırma kültürüne erken yaşta adapte olmalarını sağlamış ve başarılarına değer katmıştır.